این روزها در حالی شاهد ضعف نظارتی سازمان استاندارد بر کیفیت برخی محصولات هستیم که واحدهای تولیدی متخلف گاهاً تا ۴ سال، بدون نگرانی به تولید و فروش محصولات غیراستاندارد خود ادامه می‌دهند و در عین حال شکایات ارائه شده به سازمان استاندارد نیز بازخوردی ندارند.

به گزارش مشرق ، اهمیت رعایت اصول بهداشتی در محصولات غذایی تا حدی بالا است که حساسیت بیشتر مسئولان سازمان استاندارد نسبت به کیفیت این تولیدات را می‌طلبد و این در حالی است که در برخی مواقع شاهد تولید و توزیع بدون دردسر محصولات غیراستاندارد و بی‌کیفیت در بازار هستیم.

شاهد آنکه یک نوع دوغ نعنایی بدون گاز در بسته‌بندی بطری از جمله محصولاتی است که به گفته کارشناس این کارخانه 4 سال است بدون دریافت پروانه استاندارد تولید و عرضه می‌شود.

این محصول در شرایطی عرضه می‌شود که روی بسته‌بندی آن هیچ نشان استانداردی درج نمی‌شود و به گفته کارشناس این شرکت تا کنون استانداردی برای آن صادر نشده است.

وی می‌گوید: در 4 سال گذشته سازمان استاندارد فشاری برای درج اجباری نشان استاندارد به ما وارد نکرده بود،اما اخیراً از ما خواسته‌اند تا پروانه استاندارد را دریافت کنیم.

وی در واکنش به این موضوع که درج نشان استاندارد همیشه اجباری بوده است، می‌گوید: اینطور نیست، طی 4 سال گذشته کسی نیامد به ما بگوید که نشان استاندارد اجباری است.

کارشناس این شرکت تولیدکننده محصولات لبنی ادامه می‌دهد: از روزی که شروع به تولید کردیم پروانه استاندارد نگرفتیم ولی مجوزهای بهداشتی را از سازمان غذا و دارو گرفته‌ایم.

وی می‌گوید: در حال حاضر تولید محصولات ما زیر نظر کارشناس سازمان استاندارد انجام می شود و از تولیدات ما نمونه‌برداری می شود.

ادعای کارشناس شرکت تولید کننده دوغ در حالی است که بدون دریافت نشان استاندارد حضور کاشناس استاندارد برای کنترل کیفیت بی‌معناست.

حدود دو ماه پیش در مورد تولید این محصول لبنی بدون نشان استاندارد شکایتی را در سامانه شکایات پورتال سازمان استاندارد ثبت کرد که همان لحظه پیامک حاوی کد رهگیری برای وی ارسال شد اما با گذشت حدود دو ماه هیچ تماسی با شاکی گرفته نشد و حتی در مراجعه به سامانه شکایات سازمان استاندارد برای پیگیری شکایت، کد رهگیری و کد امنیتی وارد شد ولی هیچ پاسخی از سایت داده نشد.

در تماس با کارشناس سازمان استاندارد نیز وی ما را به کارشناسی در سازمان استاندارد استان تهران ارجاع داد که او نیز در مرخصی به سر می‌برد.

به این ترتیب شرکت متخلف در نبود نظارت دقیق از سوی سازمان استاندارد به کار خود ادامه می‌دهد و با وجود اجباری بودن استاندارد تولید محصولات لبنی، هیچ مانعی برای تولید و عرضه محصولاتش وجود ندارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس